ISTORIC - Povestea unui SUCCES


20 de ani de informatii specializate


De 20 de ani, RENTROP & STRATON – Grup de Editura si Consultanta in Afaceri sustine mediul de afaceri din Romania, fiind liderul pietei de informatii specializate.
De 20 de ani, peste 200.000 de firme din Romania au cumparat cel putin un produs RENTROP & STRATON.
De 20 de ani, clientii nostri si-au gasit cei mai buni prieteni in expertii nostri.

Inventam concepte.

Dezvoltam instrumente de marketing online care ne aduc mai aproape de partenerii nostri.
Aflam primii de orice schimbare legislativa si nu numai.
Transmitem informatii de specialitate in cel mai scurt timp, pentru a pregati permanent oamenii de afaceri si a asigura performanta.
Acestea sunt doar cateva motive pentru care suntem cei mai buni. Cei mai buni in consultanta de afaceri, idei de afaceri, seminarii si produse adresate specialistilor din toate domeniile.



Cum a inceput totul?

1993 – Revista Idei de AFACERI
3 oameni entuziasti, dotari minimale intr-o camera a hotelului Muntenia si nevoia de a reusi... Cu aceasta, Editura Fast Business a cucerit pe loc si incontestabil oamenii intreprinzatori din Romania. Si astazi, revista Idei de Afaceri este singura publicatie din Romania care prezinta in mod profesionist idei de afaceri si materiale diverse dedicate dezvoltarii spiritului antreprenorial.


1995 – Marea cotitura
Apare RENTROP & STRATON. Nascut din colaborarea dintre Verlag Norman Rentrop & Fast Business, RENTROP & STRATON isi descopera identitatea: grup romano-german de editura si consultanta in afaceri.

5 octombrie 1995 – Succesul
Lansarea primului Consilier - Taxe si Impozite. Un nou concept de literatura pentru oamenii de afaceri, lucrarea-instrument de lucru a atins cota de vanzare de 2.000 de bucati in numai 2 saptamani. Calea catre colectia Consilier era deschisa!

“Le-am oferit oamenilor de afaceri exact tipul de informatie de care aveau nevoie, la momentul potrivit. Informatii specializate. Exact ce le oferim si acum.” – marturiseste dl George Straton, presedintele RENTROP & STRATON.

Evolutia companiei, de-a lungul anilor

1995 Anul infiintarii Grupului de Editura si Consultanta in Afaceri RENTROP & STRATON.
Pe 5 octombrie are loc lansarea primei colectii: Consilier; primul produs: Consilier – Taxe si Impozite.
 
1996
Firma are un total de 19 angajati.
 
1997
 

Apare cel de-al 2-lea Consilier: „Legislatia muncii“.
Se incheie primele contracte cu edituri din strainatate pentru aparitia unor colectii de succes si in Romania: „Reflectii pentru manageri“ (cu editura McGraw-Hill Companies) si „Ghidul managerului eficient“ (editura Oval Projects).
 
1998
 
  

Firma are 59 de angajati.
Apare „Consilier – Corespondenta in afaceri“.
Se incheie un contract cu prestigioasa editora Kogan Page (Marea Britanie) in urma caruia apare colectia „Secretele managerului perfect“.
RENTROP & STRATON organizeaza primul Seminar National de Fiscalitate
Se lanseaza colectia Infolex, prima lucrare fiind „Infolex Taxe si Impozite“.
 
1999
Se lanseaza serviciul IT: „Afaceri prin Internet“.
Impreuna cu editura britanica Pearson Education Limited, compania beneficiaza de sponsorizari in cadrul programului BBM (British Books for Managers).
 
2000
Rata profitului este de 13,37%.
Editura franceza Editions d’Organisation – Groupe Eyrolles S.A. procura sponsorizari ale Ministerului Culturii din Franta.
 
2001 
Revista „Idei de Afaceri“ ajunge la cea de-a 102-a aparitie neintrerupta.
Apare cel de-al 10-lea Consilier: „Piata de Capital“.
 
2002
 

Se deschide prima librarie specializata pentru afaceri din Romania: Libraria RENTROP & STRATON.
Se organizeaza a 5-a editie, consecutiva, a Seminarului National de Fiscalitate.
 
2003
Structura Editurii se reorganizeaza pe 7 centre de profit. In organigrama apare pozitia de Manager de produs.
Apar newsletterul tiparit „Bani pentru afaceri“ si e-newsletterul „Succes“.
Se infiinteaza a II-a librarie RENTROP & STRATON.
Revista „Idei de AFACERI“ aniverseaza 10 ani de la prima aparitie.
 
2004
 
 
 

Anul e-newsletterelor: „E-@ctual“, „Lex Mentor“, „Actualitatea Vamala“, „INFO Contabilitate“, „INFO Financiar“.
Se implementeaza 2 noi aplicatii software complexe: de gestionare a bazelor de date si de call center.
Apar 4 noi lucrari in colectia „Consilier“: „Excel pentru Afaceri“, „Windows“, „Departamentul de Vanzari“ si „Asigurari sociale“.
Se lanseaza colectia „Enciclopedia juridica – RENTROP & STRATON“ din care fac parte lucrarile: „144 Modele de contracte civile si comerciale“, „300 Modele de acte notariale si actiuni in justitie“ si CD-ul „444 Contracte, Acte notariale, Actiuni in justitie – Instrumente utile in afaceri“.
 
2005
10 ANI DE SUCCES pentru RENTROP & STRATON
„Zestrea“ de titluri R&S se ridica la 85.
RENTROP & STRATON organizeaza cea de-a 8-a editie a Seminarului National de Fiscalitate.
Se modernizeaza reteaua informatica a companiei.
Revista „Idei de AFACERI“ ajunge la numarul 148.
Se investeste extraordinar de mult financiar, uman, emotional in Call Center.
Apar 2 titluri noi in Colectia „Newsletter tiparit“: „Profit“ si „Expertul dvs. in Legislatia muncii + Asigurari sociale + Resurse umane“.
Consilier – Taxe si Impozite“ – 10 ani de la prima aparitie
Firma numara deja 102 angajati.
 
2006
Fiindca Uniunea Europeana bate la usa si Codul fiscal se schimba, RENTROP & STRATON organizeaza editiile a 9-a, a 10-a si a 11-a a Seminarului National de Fiscalitate.
Colectia „Newslettere“ se imbogateste cu 4 noi titluri.
In luna iunie are loc „Intrunirea pe teme de fiscalitate“ la Sinaia.
Se lanseaza 5 portaluri: manager.ro, contabilul.ro, legislatiamuncii.ro, avocatulroman.ro, birouldeimportexport.ro.
Se deschide o noua librarie cu sediul in Bdul Natiunile Unite nr. 3-5, sector 5, Bucuresti.
Firma se modernizeaza, noul Call Center rivalizand cu cele mai renumite replici occidentale.
Revista „Idei de AFACERI“ numara acum 155 de aparitii.
Noi aparitii pe firmament: newsletterele electronice „e-@ltfel“ si „e-cult“.
Puterea RENTROP & STRATON creste! 47 de noi angajati in 2006.
 
2007
Seminarul National de Fiscalitate ajunge la cea de-a 12-a editie.
La solicitarea abonatilor, revista Idei de AFACERI se transforma in portalul www.ideideafaceri.ro
3 dintre cele mai importante Consiliere sunt revizuite: „Consilier – Contabilitate“, „Consilier – Departamentul de Vanzari“ si „Consilier – Legislatie si Proceduri Vamale“.
Total de 139 produse, atat tiparite, cat si in format electronic.
Reteaua RENTROP & STRATON se consolideaza si numara peste 50 de site-uri.
In doar primele 5 luni ale anului 2007, se lanseaza 23 de noi produse.
 
2008
Apare „Consilier – TVA“, o lucrare de nisa foarte bine primita de contabili.
Reteaua R&S Online ajunge la 243 de site-uri, printre care portalurile consacrate: contabilul.ro, legislatiamuncii.ro, manager.ro, e-juridic.ro, ideideafaceri.ro, infotva.ro, fiscalitatea.ro.
Se lanseaza Colectia „Expert CD“ care cuprinde peste 50 de lucrari practice.
Colectia „Afaceri la cheie“ apare si in format electronic.
 
2009
Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate reuneste peste 200 de directori economici ai celor mai importante companii din Romania. De-a lungul timpului, s-au avut ca invitati persoane din MFP si ANAF.
Se coordoneaza 10 webminarii pe teme de interes major: fiscalitate, contabilitate, marketing online, resurse umane, legislatia muncii, asigurari sociale, management.
Se dezvolta 350 de proiecte online, cu o medie de peste 50.000 de vizitatori unici/zi.
Fiecare portal are un newsletter zilnic, cu informatii de specialitate.
Se pune la dispozitia tuturor clientilor un serviciu gratuit de alerta online unic in Romania, cu noutati din domeniile: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, juridic, idei de afaceri, management.
Se coordoneaza 18 reviste de specialitate gratuite: www.edrs.ro
Se lanseaza 4 mari proiecte online, blogulspecialistului.ro, portalcontabilitate.ro, blogcontabil.ro si afladespre.ro, care in scurt timp ajung in primele pagini pe Google dupa cele mai importante cuvinte-cheie.
200 de pdf-uri cu informatii specializate pot fi comandate pe site-ul companiei si achitate prin SMS.
Apare Consilier TV.ro – prima televiziune online de specialitate. Oameni cu experienta, subiecte de actualitate  si comentarii pertinente ajuta la intelegerea a ceea ce se intampla in contabilitate, fiscalitate, legislatia muncii, resurse umane, management, universul juridic si in lumea start-up-urilor.
 
2010
 
 
 
 

Seminarul National de Contabilitate si Fiscalitate are loc si in Timisoara. In Bucuresti, acesta se organizeaza in fiecare luna.
3-4 martie, Crowne Plaza Bucuresti: primul Seminar National de Legislatia Muncii reuneste 250 de participanti.
In aprilie, tot la Crowne Plaza are loc in premiera Seminarul de analiza financiara, bugete, cash-flow, lichiditati, controlling.
Colectia de CD-uri RENTROP & STRATON numara peste 60 de titluri.
50 de produse noi din domeniile: contabilitate, fiscalitate, legislatia muncii, resurse umane, asigurari sociale si management.
Colectia “Afaceri la cheie” se afla in stadiu de proiect.
 
2011 
Se investesc resurse in dezvoltarea si imbunatatirea livrarii de seminarii si traininguri specializate.
Seminariile si trainingurile sunt prezente nu numai in Bucuresti, ci si in Oradea, Poiana Brasov, Timisoara, Eforie Nord, Iasi si Sibiu.
Se diversifica temele abordate: Codul muncii; Legea pensiilor; Atelierul Impozit pe venit si contributii sociale; Noile Reglementari contabile aplicabile in 2011; Inchiderea exercitiului financiar 2010; Impozitul pe profit; Fonduri europene; Salarizare, Contributii si Asigurari Sociale; Vanzari si reducerea costurilor etc.
Seminarul-maraton on-line are loc intre 11 si 15 aprilie, cu Atelierele: TVA, Contabilitate, Impozit pe Salarii si Venituri, Impozitul pe profit si Proceduri Fiscale.
RENTROP & STRATON impreuna cu specialistii Regiei Autonome Monitorul Oficial au organizat Cursul pentru juristi – redactori de acte normative in perioada 16-20 mai 2011.
Seminarul National de Legislatia Muncii se organizeaza la Timisoara si Sibiu. In 5 iulie 2011 este programata o editie a acestui seminar la Iasi.
Pentru prima data, numarul de produse in format digital (CD-uri si proiecte online) depaseste cu mult numarul de produse tiparite.
 
2012
Se lanseaza divizia Human Media, o noua divizie editoriala a Grupului romano-german, care ofera informatii specializate B2C (business to consumer). Printre produsele lansate se numara: „45 de cuvinte si expresii interzise parintilor”, „Micul ghid al bunului crestin” sau „Dieta alcalina pentru un stil de viata sanatos”.
Manager.ro devine cea mai importanta platforma online de informare a oamenilor de afaceri din Romania, cu medii de 2.3 milioane vizitatori unici si 6.5 milioane de afisari.
Rentrop&Straton isi extinde operatiunile, inaugurand proiecte in mai multe tari europene: Anglia, Franta, Africa de Sud, Bulgaria, Cehia si Turcia.
Primele produse lansate international sunt carti cu informatii specializate pe ariile de Contabilitate, Legislatia Muncii, HR si Taxe si Impozite, in acord cu mediul de afaceri si legislatia in vigoare din tarile respective.
Se dezvolta linii de produse destinate start-up-urilor, prin preluarea conceptului de Afaceri la Cheie si adaptarea lui corespunzatoare.
In octombrie se reorganizeaza Divizia de Training a grupului Rentrop&Straton, disponibila si online la training.rs.ro.
Portofoliul de produse Rentrop&Straton creste, in medie, cu un produs pe zi, ajungand sa numere in total peste 2930 de produse.
Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, cel mai cunoscut din seria se seminarii de informatie specializate, ajunge la cea de-a 51-a editie in decembrie 2012.
La finalul anului, firma atinge un numar record de angajati: peste 250!
 
2013 In anul 2013 proiectele www.agroromania.ro si www.clublegislatiamuncii.ro apartinând grupului Rentrop & Straton au fost premiate in cadrul Galei SIPA Awards, la Washington DC, SUA. Agroromania a obtinut locul al III-lea la categoria „Best Marketing Launch for a New Product” (Cea mai buna lansare a unui produs nou). ClubLegislatiaMuncii.ro a obtinut a treia pozitie a clasamentului categoriei „Best Editorial and Marketing Collaboration” (Cea mai buna colaborare editoriala si de marketing).

In 2013 editorii extind proiectele Rentrop & Straton in zona human media si lanseaza lucrari, dar si evenimente dedicate sanatatii, educatiei, modului de viata sanatos, dezvoltarii personale etc.

In 2013 compania lanseaza www.rspro.ro. Portalul ofera acces clientilor Rentrop & Straton la produsele la care sunt abonati – toate in aceeasi platforma. Site-ul poate fi accesat de pe orice dispozitiv conectat la Internet.
 
2014 In anul 2014 softurile create de Rentrop & Straton trec in cloud, astfel incât fiecare utilizator poate fi online softurile de evaluare, fisa postului, dosarul personal etc.

In anul 2014 Rentrop & Straton lanseaza o platforma online pentru elevii si parintii din România. www.portalinvatamant.ro ofera modele de subiecte si detalii despre evaluarea nationala si bacalaureat, metode eficiente de invatare, sfaturi pentru comportamentul scolar, activitati extracurriculare etc.

In 2014 compania organizeaza pentru prima data conferinte dedicate fiscalitatii, contabilitatii si legislatiei muncii cu acces gratuit. La aceste evenimente numarul participantilor a depasit de fiecare data cifra de 100.

In 2014 compania continua dezvoltarea produselor si serviciilor oferite unor companii din domeniul editorial si marketing din Germania, Polonia, Africa de Sud, Australia etc. Printre proiectele dezvoltate pentru companiile din strainatate se numara: dezvoltarea aplicatiilor web to desktop, implementarea strategiilor de marketing online, platforme de raportare, portaluri pentru crearea de landing page, digitalizarea continutului etc.